blog blog .

blog

دلیل اصلی 28 روزه بودن قرص ضد بارداری

دلیل 28 روزه بودن قرص ضد بارداری
چیز های عجیب و غریبی در مورد قرص های ضدبارداری وجود دارد که خیلی از ما از آنها اطلاع نداریم. سازمان غذا و دارو در سال 1957 این قرص ها را ابتدا به عنوان درمان اختلالات قاعدگی، سپس در سال 1960 به عنوان یک ضد بارداری تایید کرد و اکنون به عنوان یکی از بزرگترین اختراعات بشر مورد استقبال قرار گرفته است.

در واقع آن ها اعلام کردند که از طریق این قرص ها می توان وضعیت باروری را تحت کنترل گرفت؛ اما چیز جالبی که در مورد این قرص ها وجود دارد این است که سیکل این قرص ها 28 روزه است؛ در صورتی که شاید برای بعضی ها سوال باشد که چرا. با ما در این بخش از نمناک همراه باشید تا در این مورد بیشتر بدانید.

ارتباط بین قرص ضد بارداری و عدد 28
این قرص ترکیبی از پروژستین با استروژن بوده، تخمک گذاری را متوقف می کند و از بارداری جلوگیری خواهد کرد. در واقع مواد طبیعی موجود در آنها باعث کاهش هورمون های جنسی در بدن می شود و یک روش طبیعی برای جلوگیری از بارداری محسوب می گردد که البته باید ریتم آن رعایت شود؛ یعنی باید طبق قاعده ای مصرف شود و چند روز قبل و بعد از تخمک گذاری، فرد رابطه جنسی نداشته باشد تا بتواند از مصرف این قرص نتیجه بگیرد.

یکی از مهم ‌ترین سختی‌ ها و دشواری‌ هایی که افراد با ریتم و روند درمانی این قرص ها دارند، این است که تخمک گذاری در بسیاری از خانم‌ ها دقیق اتفاق نمی افتد. در واقع یک سیکل کامل تخمک گذاری ها ممکن است در مرحله اول 25 روز و در مرحله دوم حتی 32 روز طول بکشد. همه این نامنظمی ها ممکن است باعث ایجاد تنش، بیماری و خستگی در افراد شود که با تنظیم چرخه قاعدگی از طریق قرص های ضدبارداری راحت‌ تر می‌ توان از آن نتیجه گرفت.

قرص ضد بارداری

سیکل قرص ها میتواند طولانی تر هم باشد
طبق اطلاعات موجود؛ پزشکان و متخصصان تصمیم گرفتند که این چرخه 28 روزه را برای قرص ضد بارداری داشته باشند؛ یعنی سه هفته مصرف قرص و یک هفته قطع مصرف قرص و در آن هفته که قرص مصرف نمی شود، خطوط رحم تغییراتی را تجربه می کند‌.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۰۱:۵۳ توسط:admin موضوع: نظرات (0)

اتصالات استیل 304

لوله استیل مقاومت به خوردگی عالی دارد. به همین دلیل یکی از پرکاربردترین لوله های مورد استفاده در صنایع مختلف می باشد. جنس این لوله از استیل است و ویژگی های این آلیاژ را دارد. استفاده از لوله استیل باعث سهولت در انتقال انواع تولیدات شده است. از مهمترین کاربردهای لوله استیل می توان به تصفیه آب و فاضلاب، لوله کشی های وابسته به آن، پالایشگاه نفت و خطوط انتقال گاز اشاره نمود. این لوله در دو نوع لوله استیل 304 و 316 تولید می شود. برای اتصالات لوله استیل 304، اتصالات گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد. با ما همراه باشید تا با آنها آشنا شوید.

استیل
در متالورژی، فولاد زنگ‌نزن یا فولاد ضدزنگ یا استنلس استیل، (به انگلیسی: Stainless Steel) که Inox نیز خوانده می‌شود، آلیاژی از فولاد می‌باشد، که اصلی‌ترین عناصر تشکیل‌دهنده آن آهن، کروم و نیکل است که حداقل درصد جرمی کروم در آن ۱۰٫۵ درصد و حداکثر درصد جرمی کربن آن ۱٫۲ درصد می‌باشد.
فولادهای زنگ‌نزن به دلیل ویژگی غیرفعال شدن خود می‌توانند مقاومت بسیار خوبی دربرابر خوردگی از خود نشان دهند. این فولادها به دلیل شکل گرفتن یک لایه غیرفعال بر روی سطح‌شان که به شدت به ماده زیرین پیوند خورده‌است و از تماس بیشتر ماده به محیط اطراف جلوگیری می‌کند، چنین ویژگی‌ای دارند. برای اینکه این پدیده غیرفعال‌سازی به‌طور پایدار در فولاد اتفاق بیفتد نیاز است که حداقل ۱۰٫۵ درصد از ماده را کروم تشکیل دهد.
محصولات
ورق استیل
تسمه استیل
شش پر استیل
میلگرد استیل
اتصالات استیل
لوله استیل
قوطی استیل
نبشی استیل
پولک استیل
مزایای استیل
01
ضد رسوب
02
مقاوت و تحمل بالا در برابر وزن زیاد
03
مقاومت در برابر آب و آتش
04
قابل بازیافت و مهم برای طبیعت
05
سهولت در نظافت و بهداشت
06
مقاومت این فولاد در برابر اکسیداسیون
نحوه ساخت استیل
فلز استیل کاربرد گسترده‌ای در زمینه تجاری و مصرفی صنایع مختلف دارد. در واقع این فلز آلیاژی از فولاد بوده و در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی مقاوم است. فولاد ضد زنگ بصورت ورق استیل، میلگرد استیل، پروفیل استیل، سیم و لوله استیل تولید می‌شود و در ساخت تجهیزات صنعتی، دستگاه‌های جراحی، لوازم خانگی، مصالح ساختمانی، مخازن ذخیره آب و مخازن مواد شیمیایی و محصولات غذایی کاربرد دارد.
آهن، کروم و نیکل مهمترین عناصر تشکیل دهنده استنلس استیل (Stainless Steel) یا فولاد زنگ نزن می‌باشند که حداقل درصد جرمی کروم ۱۰٫۵ درصد و حداکثر درصد جرمی کربن ۱٫۲ درصد است. حداقل میزان ۱۰٫۵ درصد عنصر کروم، استیل را در برابر خوردگی محافظت می‌کند. وجود این میزان کروم باعث تشکیل یک لایه غیرفعال بر روی سطح‌ فولاد شده که به دلیل پیوند آن با ماده زیرین، از تماس بیشتر فلز با محیط اطراف جلوگیری کرده و موجب حفاظت فولاد در برابر زنگ زدگی می‌شود.
با ایجاد خراش بر روی این سطح و از بین رفتن لایه، فولاد می‌تواند خودش را ترمیم کند و اگر گرید مناسبی برای محیط کاری انتخاب شده باشد این لایه غیرفعال دوباره تشکیل می‌شود. در غیر اینصورت استیل دچار زنگ‌زدگی خواهد شد. از خواص فولاد ضد زنگ می‌توان به مقاومت در برابر خوردگی و حرارت، ظاهر جذاب، قابلیت بازیافت به طور کامل و عمر طولانی و مفید اشاره نمود.
Image
شرکت استیل تمدن صدری
استیل تمدن صدری در راستای ارائه برترین خدمات استیل ، از سال 1383 کادری مجرب از میان زبده‌ترین مهندسان این حوزه را به کار گرفته و در تلاش است تا بالاترین سطح کیفی خدمات را به شما هموطنان گرامی ارائه نمایدو تا امروز با بیش از یک دهه فعالیت تخصصی در این حوزه توانسته به عنوان یکی از بهترین عرضه کننده گان استیل ، خدمت کوچکی را در توسعه و آبادانی کشور داشته باشد .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۵۵:۴۲ توسط:admin موضوع: نظرات (0)

از علل و نشانه پاره شدن تاندون پا تا درمان و مراقبت


سلامت متخصصین
از علل و نشانه پاره شدن تاندون پا تا درمان و مراقبت
پاره شدن تاندون پا میتواند به دلیل پریدن یا برخی بیماری های مزمن باشد و علائمی مانند درد زیر کاسه زانو و ورم و کبودی جلوی زانو دارد.
هر آنچه باید در مورد پاره شدن تاندون ساق پا بدانید
تاندون کاسه زانو، ساختاری است که کاسه زانو را به استخوان کشگک متصل می کند و رباط ساختاری است که یک استخوان را به استخوان دیگر وصل می کند. بنابراین برخی از افراد به این رباط، رباط کاسه زانو می گویند. اما این ساختار واقعا ماهیچه چهار سر ران را به استخوان ساق پا متصل می کند به طوری که تاندون ماهیچه به استخوان متصل می شود.

تاندون کاسه زانو بخش مهمی از مکانیزم عضله منبسط، در قسمت پایین است. مکانیزم عضله ء منبسط شامل ماهیچه چهار سر ران، تاندون چهار سر ران، (کاسه زانو)و تاندون کاسه زانو است. این ساختارها با هم کار انجام می دهند تا زانو بتواند صاف شود، و می تواند این کار را با نیروی قابل توجهی انجام دهد.

مکانیزم عضله ء منبسط برای عملکرد های نرمال مثل راه رفتن و بالا رفتن از پله و فعالیت های ورزشی، از جمله دویدن و لگد زدن، حیاتی است. بدون مکانیزم عضله ء منبسط انجام همه این فعالیت ها می تواند مشکل باشد.

علائم پاره شدن تاندون ساق پا:
چنانچه در این بخش از نمناک گفته ایم فردی که معمولا پاره شدن تاندون کاسه زانو را تحمل می کند ورزشکار مرد و جوان است. این آسیب در افراد میانسال که به طور فیزیکی فعال هستند، شایع شده است. آسیب معمولا به شکل یک فرود غیرعادی هنگام پریدن است که در آن ماهیچه چهار سر ران منقبض و زانو به شدت راست می شود.

این پدیده به اصطلاح انقباض غیر عادی نامیده می شود و فشار بسیار زیادی را بر تاندون وارد می کند. ورزشکارانی که این آسیب را تحمل می کنند ممکن است احساس سوزش کنند که به طور معمول قادر به راه رفتن پس از جراحت نیستند.

نشانه های معمول پاره شدن تاندون کاسه زانو شامل:

درد مستقیم زیر کاسه زانو
ورم و کبودی در قسمت جلو زانو
نقص یا نقطه ضعف در جایی که تاندون فشرده می شود
سختی در راه رفتن یا انجام فعالیت های ورزشی
پاره شدن تاندون پا

علل پاره شدن تاندون پا:
مشخص شده است تقریبا تمام بیمارانی که پارگی تاندون کاسه زانو دارند، بافت غیر طبیعی تاندون با تندینوزیس مزمن در آنها وجود دارد. تاندون کاسه زانو معمولا در ناحیه آبخیز تاندون آسیب دیده است، جایی که جریان خون به بافت و تاندون ضعیف است.

پریدن، ضعف تاندون، تاندونیت کاسه زانو، تزریق کورتیکواستروئید و بیماری های مزمن از علل پارگی کاسه زانو به شمار می روند.

بیماری های مزمن:
ضعف تاندون ها هم چنین می تواند از بیماری هایی که تامین خون را مختل می کنند، ناشی شود. بیماری های مزمن که می توانند تاندون را ضعیف کنند عبارتند از:

نارسایی مزمن کلیه
آبتالیپوتنینمی بیش از حد
آرتروز روماتوئید
لوپوس اریتماتوس سیستمیک (SLE)
دیابت
عفونت
بیماری متابولیک
استفاده از داروهایی مثل کورتیکواستروئیدها و استروئیدها آنابولیک به افزایش ضعف عضلانی و تاندون ارتباط دارد. پارگی تاندون می تواند در محیط های غیر ورزشی رخ دهد. معمولا در این افراد دلیل برای ضعیفی کاسه زانو وجود دارد مثل یک بیماری سیستماتیک که تاندون ها را ضعیف کرده یا جراحی اخیر که باعث ضعف تاندون شده است. درمان معمولا در ورزشکاران و غیر ورزشکاران مشابه است.

منبع:نمناک


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۵۲:۰۴ توسط:admin موضوع: نظرات (0)

کمپ ترک اعتیاد در مشهد


کمپ ترک اعتیاد در مشهد
کمپ ترک اعتیاد در مشهد شرایطی را فراهم می کند تا مددجویان بتوانند با خیال راحت مراحل درمان خود را سپری کنند. محیط کمپ، فضایی مناسب است که افراد در آن به هیچ گونه مواد مخدری دسترسی ندارند. کارکنان این کمپ با مددجویان مانند بیمار رفتار می کنند و آنها را تحقیر نمی کنند. کمپ ترک اعتیاد در مشهد، ساعاتی را برای دیدار مددجویان با افراد خانواده و دوستان در نظر می گیرد.

این کار نقش مهمی در تقویت روحیه فرد ایفا می کند. کمپ ترک اعتیاد در مشهد به مددجویان آموزش می دهد تا بتوانند احساسات، عواطف و مشکلات خود را به راحتی بیان کنند. با این کار، مهارت های ارتباطی آنها را بهبود می بخشد. در این مرکز، ساعاتی را برای ارتباط با کسانی که فرایند ترک اعتیاد را با موفقیت پشت سر گذاشته اند، در نظر می گیرند.

بهترین کمپ ترک اعتیاد در مشهد
بهترین کمپ ترک اعتیاد در مشهد در ابتدا بیماران را پذیرش می کند. گام بعدی، معاینه بیمار توسط پزشک است. در این مرحله، وضعیت سلامتی و سوابق پزشکی فرد مورد بررسی قرار می گیرد. در صورت لزوم، آزمایش هایی مانند تست خون، آزمایش قند خون، تست سلامت قلب و ریه ها تجویز می گردد. سپس بیمار وارد مرحله سم زدایی می شود. در این مرحله، فرد را در یک محیط مناسب همراه با امکانات، قرنطینه می کنند. در طول این دوره، بیمار تحت نظر پزشک قرار دارد. برای پیشگیری از اوردوز و تشنج بیماران، از داروها و مواد آرامبخش استفاده می کنند. قرنطینه فرد باعث می شود تا بخش زیادی از مواد مصرفی بیمار از بدن وی خارج شود.
مهم ترین مرحله ترک اعتیاد در بهترین کمپ ترک اعتیاد در مشهد، جلسات مشاوره و درمان روانشناختی می باشد. این جلسات نقش مهمی در بازیابی روح و روان بیمار ایفا می کنند. این دوره 3-2 هفته طول می کشد و برنامه های مختلفی مانند دیدار با خانواده، بازی های گروهی، ورزشی و تفریحی در این دوره در نظر گرفته می شود. مرحله بعدی، مشاوره خانواده است. در این جلسات، نحوه ارتباط و رفتار با بیمار را به اعضای خانواده آموزش می دهند. این جلسات به خانواده ها کمک می کند تا بعد از ترخیص بیمار، رفتار درستی با بیمار داشته باشند. یکی از خدمات بهترین کمپ ترک اعتیاد در مشهد، پیگیری وضعیت بیمار پس از ترخیص است. این کمپ به بیماران توصیه می کند تا بعد از بهبودی هم در جلسات آموزشی و روانشناسی شرکت نمایند و ارتباط خود را با مددکاران کمپ قطع نکنند.

بهترین کمپ ترک اعتیاد در مشهد

کمپ ترک اعتیاد خوب در مشهد
کمپ ترک اعتیاد خوب در مشهد از یک تیم حرفه ای برای ارائه خدمات استفاده می کند. کادر درمان این مجموعه، افرادی هستند که علاوه بر مهارت، به کار خود علاقه دارند. آنها تلاش می کنند تا خدمات با کیفیتی را به بیماران ارائه دهند. تیم درمان معتقد است که معتاد یک بیمار است و مرتکب جرمی نشده است. آنها با این دیدگاه، روند درمان را پیگیری می کنند. از دیگر ویژگی های کمپ ترک اعتیاد خوب در مشهد، امکانات مناسب این کمپ، محیط آرام، رفتار دوستانه، برگزاری جلسات آموزشی و ... را می توان نام برد.

کمپ ترک اعتیاد خصوصی در مشهد
کمپ ترک اعتیاد خصوصی در مشهد مجوز فعالیت خود را از سازمان بهزیستی دریافت کرده است. این مرکز، برای بهبود وضعیت سلامت جسم و روان بیماران از روش های متنوعی استفاده می کند. امکانات موجود در این مرکز، بیشتر از مراکز ترک اعتیاد دولتی است. این امر باعث می شود تا مددجویان، دوران ترک اعتیاد را آسان تر سپری کنند. کمپ ترک اعتیاد خصوصی در مشهد برای ارزیابی اعتیاد بیمار، به مشکلات، مسائل اساسی و تجربیات گذشته و روابط خانوادگی او توجه می کند. در این مرکز، برای هر بیمار یک روش درمانی خاص در نظر گرفته می شود. پزشکان، مراحل درمانی هر بیمار و روند بهبودی وی را پیگیری می کنند و روش های مقابله با استرس را به وی آموزش می دهند. کمپ ترک اعتیاد خصوصی در مشهد امکانات مختلفی مانند فضای سبز، استخر، سالن بدنسازی و اتاق جداگانه برای بیمار در نظر می گیرد. علاوه بر این خدمات متنوعی مانند خدمات روانپزشکی، علوم اعصاب، سم زدایی سریع، کارگاه های آموزشی و ... را به وی ارائه می دهد.

کمپ ترک اعتیاد خصوصی در مشهد

کمپ ترک اعتیاد vip در مشهد
کمپ ترک اعتیاد vip در مشهد امکانات ویژه ای دارد. از جمله این امکانات می توان به کافی شاپ، اتاق vip، بازی های رایانه ای، سالن های تفریحی و بدنسازی، استخر، جکوزی، سونا و ... اشاره کرد. این امکانات، سختی دوران ترک اعتیاد را کاهش می دهند. فرد بیمار با استفاده از این امکانات می تواند در یک محیط آرام و مجهز، دوران درمان خود را بگذراند. کمپ ترک اعتیاد vip در مشهد در کنار خدمات درمانی، آموزشی، تفریحی و امکانات پزشکی، به صورت منظم به بررسی وضعیت سلامت جسم و روح بیماران می پردازد. باید توجه داشت که امکانات و خدمات کمپ های ترک اعتیاد vip با هم متفاوت هستند.

کمپ ترک اعتیاد vip در مشهد

مرکز ترک اعتیاد در مشهد
مرکز ترک اعتیاد در مشهد از روش های مختلفی برای درمان بیماران استفاده می کند. پزشکان این مرکز، با توجه به نوع و میزان مصرف و شدت اعتیاد فرد، روش خاصی را برای درمان وی در نظر می گیرند. برخی از این روش ها شامل روش یابویی، ترک سنتی، ترک با متادون و روش سم زدایی می شوند. در این مرکز، پس از بررسی وضعیت سلامتی بیمار، روش درمان را انتخاب می کنند. روش یابویی یک روش ترک اعتیاد ناگهانی است که در مدت کوتاهی انجام می شود. به این صورت که مواد مخدر یا محرک را به صورت یک روزه ترک می کنند. در سایر روش ها، ترک اعتیاد از طریق کاهش تدریجی یا جایگزین کردن ماده ی دیگری صورت می گیرد. در روش سنتی، ترک اعتیاد به تدریج اتفاق می افتد. این روند ادامه می یابد تا به صفر برسد. تمرکز اصلی در این روش، بر رعایت اصول دوره ترک و افزایش ندادن دوز روزانه می باشد. اگر در طول دوره درمان به روش سنتی، یک روانشناس همراه بیمار باشد، نتایج مطلوبی به دست می آید. یکی دیگر از روش های مورد استفاده در مرکز ترک اعتیاد در مشهد، روش ترک با استفاده از متادون است. در این روش، متادون جایگزین مواد می شود. این کار با هدف کاهش آسیب به بیمار صورت می گیرد. با این روش، می توانند عوارض و خطرات ناشی از متادون را کنترل نمایند و سختی خماری و علائم ترک را کاهش دهند. گاهی اوقات از موادی مانند ترامادول و بوپرنورفین استفاده می کنند. البته باید توجه داشت که مصرف این مواد باید تحت نظر پزشک باشد. در صورت مصرف خودسرانه می تواند منجر به اعتیاد در فرد شود. روش دیگری که برای مصرف کنندگان با دوز بالا، به کار می رود، سم زدایی است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۴۳:۴۲ توسط:admin موضوع: نظرات (0)

بهترین کلینیک کاشت مو در تبریز

بهترین کلینیک کاشت مو در تبریز، کاشت مو را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت انجام می دهد. بهترین کلینیک کاشت مو در تبریز دارای تیم تخصصی کاشت و پیوند مو، متخصصین پوست و مو و زیبایی می باشد. کلینیک کاشت مو در تبریز با تجربه چندین ساله و چندین هزار نفر مراجعه کننده، با اختلاف بین سایر کلینیک ها فعالیت می کند.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۳۶:۰۷ توسط:admin موضوع: نظرات (0)

نکاتی تازه درباره اسهال کودکان

علت ایجاد اسهال در کودکان چیست؟ مهمترین عواملی که باعث در خطر قرار گرفتن کودکان برای ابتلا به بیماری های
اسهالی می شوند، آلودگی محیط و افزایش مواجهه آنها با عوامل بیماری زا می باشد.
شایعترین علت بیماری اسهال در کودکان ویروس ها هستند و در میان ویروس ها « روتاویروس » عامل ۳۵% اسهال
حاد آبکی کودکان است.
البته باکتری ها و سایر میکروب ها مثل آمیب و انگل ها هم از دیگر عوامل ایجاد اسهال عفونی هستند.
در این میان کمبود ویتامین A و نیز روی (Zinc ) با افزایش خطر مرگ و میر ناشی از اسهال
همراه است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۳۵:۲۸ توسط:admin موضوع: نظرات (0)