blog blog .

blog

دلیل اصلی 28 روزه بودن قرص ضد بارداری

دلیل 28 روزه بودن قرص ضد بارداری
چیز های عجیب و غریبی در مورد قرص های ضدبارداری وجود دارد که خیلی از ما از آنها اطلاع نداریم. سازمان غذا و دارو در سال 1957 این قرص ها را ابتدا به عنوان درمان اختلالات قاعدگی، سپس در سال 1960 به عنوان یک ضد بارداری تایید کرد و اکنون به عنوان یکی از بزرگترین اختراعات بشر مورد استقبال قرار گرفته است.

در واقع آن ها اعلام کردند که از طریق این قرص ها می توان وضعیت باروری را تحت کنترل گرفت؛ اما چیز جالبی که در مورد این قرص ها وجود دارد این است که سیکل این قرص ها 28 روزه است؛ در صورتی که شاید برای بعضی ها سوال باشد که چرا. با ما در این بخش از نمناک همراه باشید تا در این مورد بیشتر بدانید.

ارتباط بین قرص ضد بارداری و عدد 28
این قرص ترکیبی از پروژستین با استروژن بوده، تخمک گذاری را متوقف می کند و از بارداری جلوگیری خواهد کرد. در واقع مواد طبیعی موجود در آنها باعث کاهش هورمون های جنسی در بدن می شود و یک روش طبیعی برای جلوگیری از بارداری محسوب می گردد که البته باید ریتم آن رعایت شود؛ یعنی باید طبق قاعده ای مصرف شود و چند روز قبل و بعد از تخمک گذاری، فرد رابطه جنسی نداشته باشد تا بتواند از مصرف این قرص نتیجه بگیرد.

یکی از مهم ‌ترین سختی‌ ها و دشواری‌ هایی که افراد با ریتم و روند درمانی این قرص ها دارند، این است که تخمک گذاری در بسیاری از خانم‌ ها دقیق اتفاق نمی افتد. در واقع یک سیکل کامل تخمک گذاری ها ممکن است در مرحله اول 25 روز و در مرحله دوم حتی 32 روز طول بکشد. همه این نامنظمی ها ممکن است باعث ایجاد تنش، بیماری و خستگی در افراد شود که با تنظیم چرخه قاعدگی از طریق قرص های ضدبارداری راحت‌ تر می‌ توان از آن نتیجه گرفت.

قرص ضد بارداری

سیکل قرص ها میتواند طولانی تر هم باشد
طبق اطلاعات موجود؛ پزشکان و متخصصان تصمیم گرفتند که این چرخه 28 روزه را برای قرص ضد بارداری داشته باشند؛ یعنی سه هفته مصرف قرص و یک هفته قطع مصرف قرص و در آن هفته که قرص مصرف نمی شود، خطوط رحم تغییراتی را تجربه می کند‌.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۰۱:۵۳ توسط:admin موضوع: نظرات (0)