blog blog .

blog

دليل اصلي 28 روزه بودن قرص ضد بارداري

دليل 28 روزه بودن قرص ضد بارداري
چيز هاي عجيب و غريبي در مورد قرص هاي ضدبارداري وجود دارد كه خيلي از ما از آنها اطلاع نداريم. سازمان غذا و دارو در سال 1957 اين قرص ها را ابتدا به عنوان درمان اختلالات قاعدگي، سپس در سال 1960 به عنوان يك ضد بارداري تاييد كرد و اكنون به عنوان يكي از بزرگترين اختراعات بشر مورد استقبال قرار گرفته است.

در واقع آن ها اعلام كردند كه از طريق اين قرص ها مي توان وضعيت باروري را تحت كنترل گرفت؛ اما چيز جالبي كه در مورد اين قرص ها وجود دارد اين است كه سيكل اين قرص ها 28 روزه است؛ در صورتي كه شايد براي بعضي ها سوال باشد كه چرا. با ما در اين بخش از نمناك همراه باشيد تا در اين مورد بيشتر بدانيد.

ارتباط بين قرص ضد بارداري و عدد 28
اين قرص تركيبي از پروژستين با استروژن بوده، تخمك گذاري را متوقف مي كند و از بارداري جلوگيري خواهد كرد. در واقع مواد طبيعي موجود در آنها باعث كاهش هورمون هاي جنسي در بدن مي شود و يك روش طبيعي براي جلوگيري از بارداري محسوب مي گردد كه البته بايد ريتم آن رعايت شود؛ يعني بايد طبق قاعده اي مصرف شود و چند روز قبل و بعد از تخمك گذاري، فرد رابطه جنسي نداشته باشد تا بتواند از مصرف اين قرص نتيجه بگيرد.

يكي از مهم ‌ترين سختي‌ ها و دشواري‌ هايي كه افراد با ريتم و روند درماني اين قرص ها دارند، اين است كه تخمك گذاري در بسياري از خانم‌ ها دقيق اتفاق نمي افتد. در واقع يك سيكل كامل تخمك گذاري ها ممكن است در مرحله اول 25 روز و در مرحله دوم حتي 32 روز طول بكشد. همه اين نامنظمي ها ممكن است باعث ايجاد تنش، بيماري و خستگي در افراد شود كه با تنظيم چرخه قاعدگي از طريق قرص هاي ضدبارداري راحت‌ تر مي‌ توان از آن نتيجه گرفت.

قرص ضد بارداري

سيكل قرص ها ميتواند طولاني تر هم باشد
طبق اطلاعات موجود؛ پزشكان و متخصصان تصميم گرفتند كه اين چرخه 28 روزه را براي قرص ضد بارداري داشته باشند؛ يعني سه هفته مصرف قرص و يك هفته قطع مصرف قرص و در آن هفته كه قرص مصرف نمي شود، خطوط رحم تغييراتي را تجربه مي كند‌.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۰۱:۵۳ توسط:admin موضوع: نظرات (0)

اتصالات استيل 304

لوله استيل مقاومت به خوردگي عالي دارد. به همين دليل يكي از پركاربردترين لوله هاي مورد استفاده در صنايع مختلف مي باشد. جنس اين لوله از استيل است و ويژگي هاي اين آلياژ را دارد. استفاده از لوله استيل باعث سهولت در انتقال انواع توليدات شده است. از مهمترين كاربردهاي لوله استيل مي توان به تصفيه آب و فاضلاب، لوله كشي هاي وابسته به آن، پالايشگاه نفت و خطوط انتقال گاز اشاره نمود. اين لوله در دو نوع لوله استيل 304 و 316 توليد مي شود. براي اتصالات لوله استيل 304، اتصالات گوناگوني مورد استفاده قرار مي گيرد. با ما همراه باشيد تا با آنها آشنا شويد.

استيل
در متالورژي، فولاد زنگ‌نزن يا فولاد ضدزنگ يا استنلس استيل، (به انگليسي: Stainless Steel) كه Inox نيز خوانده مي‌شود، آلياژي از فولاد مي‌باشد، كه اصلي‌ترين عناصر تشكيل‌دهنده آن آهن، كروم و نيكل است كه حداقل درصد جرمي كروم در آن ۱۰٫۵ درصد و حداكثر درصد جرمي كربن آن ۱٫۲ درصد مي‌باشد.
فولادهاي زنگ‌نزن به دليل ويژگي غيرفعال شدن خود مي‌توانند مقاومت بسيار خوبي دربرابر خوردگي از خود نشان دهند. اين فولادها به دليل شكل گرفتن يك لايه غيرفعال بر روي سطح‌شان كه به شدت به ماده زيرين پيوند خورده‌است و از تماس بيشتر ماده به محيط اطراف جلوگيري مي‌كند، چنين ويژگي‌اي دارند. براي اينكه اين پديده غيرفعال‌سازي به‌طور پايدار در فولاد اتفاق بيفتد نياز است كه حداقل ۱۰٫۵ درصد از ماده را كروم تشكيل دهد.
محصولات
ورق استيل
تسمه استيل
شش پر استيل
ميلگرد استيل
اتصالات استيل
لوله استيل
قوطي استيل
نبشي استيل
پولك استيل
مزاياي استيل
01
ضد رسوب
02
مقاوت و تحمل بالا در برابر وزن زياد
03
مقاومت در برابر آب و آتش
04
قابل بازيافت و مهم براي طبيعت
05
سهولت در نظافت و بهداشت
06
مقاومت اين فولاد در برابر اكسيداسيون
نحوه ساخت استيل
فلز استيل كاربرد گسترده‌اي در زمينه تجاري و مصرفي صنايع مختلف دارد. در واقع اين فلز آلياژي از فولاد بوده و در برابر زنگ‌زدگي و خوردگي مقاوم است. فولاد ضد زنگ بصورت ورق استيل، ميلگرد استيل، پروفيل استيل، سيم و لوله استيل توليد مي‌شود و در ساخت تجهيزات صنعتي، دستگاه‌هاي جراحي، لوازم خانگي، مصالح ساختماني، مخازن ذخيره آب و مخازن مواد شيميايي و محصولات غذايي كاربرد دارد.
آهن، كروم و نيكل مهمترين عناصر تشكيل دهنده استنلس استيل (Stainless Steel) يا فولاد زنگ نزن مي‌باشند كه حداقل درصد جرمي كروم ۱۰٫۵ درصد و حداكثر درصد جرمي كربن ۱٫۲ درصد است. حداقل ميزان ۱۰٫۵ درصد عنصر كروم، استيل را در برابر خوردگي محافظت مي‌كند. وجود اين ميزان كروم باعث تشكيل يك لايه غيرفعال بر روي سطح‌ فولاد شده كه به دليل پيوند آن با ماده زيرين، از تماس بيشتر فلز با محيط اطراف جلوگيري كرده و موجب حفاظت فولاد در برابر زنگ زدگي مي‌شود.
با ايجاد خراش بر روي اين سطح و از بين رفتن لايه، فولاد مي‌تواند خودش را ترميم كند و اگر گريد مناسبي براي محيط كاري انتخاب شده باشد اين لايه غيرفعال دوباره تشكيل مي‌شود. در غير اينصورت استيل دچار زنگ‌زدگي خواهد شد. از خواص فولاد ضد زنگ مي‌توان به مقاومت در برابر خوردگي و حرارت، ظاهر جذاب، قابليت بازيافت به طور كامل و عمر طولاني و مفيد اشاره نمود.
Image
شركت استيل تمدن صدري
استيل تمدن صدري در راستاي ارائه برترين خدمات استيل ، از سال 1383 كادري مجرب از ميان زبده‌ترين مهندسان اين حوزه را به كار گرفته و در تلاش است تا بالاترين سطح كيفي خدمات را به شما هموطنان گرامي ارائه نمايدو تا امروز با بيش از يك دهه فعاليت تخصصي در اين حوزه توانسته به عنوان يكي از بهترين عرضه كننده گان استيل ، خدمت كوچكي را در توسعه و آباداني كشور داشته باشد .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۵۵:۴۲ توسط:admin موضوع: نظرات (0)

از علل و نشانه پاره شدن تاندون پا تا درمان و مراقبت


سلامت متخصصين
از علل و نشانه پاره شدن تاندون پا تا درمان و مراقبت
پاره شدن تاندون پا ميتواند به دليل پريدن يا برخي بيماري هاي مزمن باشد و علائمي مانند درد زير كاسه زانو و ورم و كبودي جلوي زانو دارد.
هر آنچه بايد در مورد پاره شدن تاندون ساق پا بدانيد
تاندون كاسه زانو، ساختاري است كه كاسه زانو را به استخوان كشگك متصل مي كند و رباط ساختاري است كه يك استخوان را به استخوان ديگر وصل مي كند. بنابراين برخي از افراد به اين رباط، رباط كاسه زانو مي گويند. اما اين ساختار واقعا ماهيچه چهار سر ران را به استخوان ساق پا متصل مي كند به طوري كه تاندون ماهيچه به استخوان متصل مي شود.

تاندون كاسه زانو بخش مهمي از مكانيزم عضله منبسط، در قسمت پايين است. مكانيزم عضله ء منبسط شامل ماهيچه چهار سر ران، تاندون چهار سر ران، (كاسه زانو)و تاندون كاسه زانو است. اين ساختارها با هم كار انجام مي دهند تا زانو بتواند صاف شود، و مي تواند اين كار را با نيروي قابل توجهي انجام دهد.

مكانيزم عضله ء منبسط براي عملكرد هاي نرمال مثل راه رفتن و بالا رفتن از پله و فعاليت هاي ورزشي، از جمله دويدن و لگد زدن، حياتي است. بدون مكانيزم عضله ء منبسط انجام همه اين فعاليت ها مي تواند مشكل باشد.

علائم پاره شدن تاندون ساق پا:
چنانچه در اين بخش از نمناك گفته ايم فردي كه معمولا پاره شدن تاندون كاسه زانو را تحمل مي كند ورزشكار مرد و جوان است. اين آسيب در افراد ميانسال كه به طور فيزيكي فعال هستند، شايع شده است. آسيب معمولا به شكل يك فرود غيرعادي هنگام پريدن است كه در آن ماهيچه چهار سر ران منقبض و زانو به شدت راست مي شود.

اين پديده به اصطلاح انقباض غير عادي ناميده مي شود و فشار بسيار زيادي را بر تاندون وارد مي كند. ورزشكاراني كه اين آسيب را تحمل مي كنند ممكن است احساس سوزش كنند كه به طور معمول قادر به راه رفتن پس از جراحت نيستند.

نشانه هاي معمول پاره شدن تاندون كاسه زانو شامل:

درد مستقيم زير كاسه زانو
ورم و كبودي در قسمت جلو زانو
نقص يا نقطه ضعف در جايي كه تاندون فشرده مي شود
سختي در راه رفتن يا انجام فعاليت هاي ورزشي
پاره شدن تاندون پا

علل پاره شدن تاندون پا:
مشخص شده است تقريبا تمام بيماراني كه پارگي تاندون كاسه زانو دارند، بافت غير طبيعي تاندون با تندينوزيس مزمن در آنها وجود دارد. تاندون كاسه زانو معمولا در ناحيه آبخيز تاندون آسيب ديده است، جايي كه جريان خون به بافت و تاندون ضعيف است.

پريدن، ضعف تاندون، تاندونيت كاسه زانو، تزريق كورتيكواستروئيد و بيماري هاي مزمن از علل پارگي كاسه زانو به شمار مي روند.

بيماري هاي مزمن:
ضعف تاندون ها هم چنين مي تواند از بيماري هايي كه تامين خون را مختل مي كنند، ناشي شود. بيماري هاي مزمن كه مي توانند تاندون را ضعيف كنند عبارتند از:

نارسايي مزمن كليه
آبتاليپوتنينمي بيش از حد
آرتروز روماتوئيد
لوپوس اريتماتوس سيستميك (SLE)
ديابت
عفونت
بيماري متابوليك
استفاده از داروهايي مثل كورتيكواستروئيدها و استروئيدها آنابوليك به افزايش ضعف عضلاني و تاندون ارتباط دارد. پارگي تاندون مي تواند در محيط هاي غير ورزشي رخ دهد. معمولا در اين افراد دليل براي ضعيفي كاسه زانو وجود دارد مثل يك بيماري سيستماتيك كه تاندون ها را ضعيف كرده يا جراحي اخير كه باعث ضعف تاندون شده است. درمان معمولا در ورزشكاران و غير ورزشكاران مشابه است.

منبع:نمناك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۵۲:۰۴ توسط:admin موضوع: نظرات (0)

كمپ ترك اعتياد در مشهد


كمپ ترك اعتياد در مشهد
كمپ ترك اعتياد در مشهد شرايطي را فراهم مي كند تا مددجويان بتوانند با خيال راحت مراحل درمان خود را سپري كنند. محيط كمپ، فضايي مناسب است كه افراد در آن به هيچ گونه مواد مخدري دسترسي ندارند. كاركنان اين كمپ با مددجويان مانند بيمار رفتار مي كنند و آنها را تحقير نمي كنند. كمپ ترك اعتياد در مشهد، ساعاتي را براي ديدار مددجويان با افراد خانواده و دوستان در نظر مي گيرد.

اين كار نقش مهمي در تقويت روحيه فرد ايفا مي كند. كمپ ترك اعتياد در مشهد به مددجويان آموزش مي دهد تا بتوانند احساسات، عواطف و مشكلات خود را به راحتي بيان كنند. با اين كار، مهارت هاي ارتباطي آنها را بهبود مي بخشد. در اين مركز، ساعاتي را براي ارتباط با كساني كه فرايند ترك اعتياد را با موفقيت پشت سر گذاشته اند، در نظر مي گيرند.

بهترين كمپ ترك اعتياد در مشهد
بهترين كمپ ترك اعتياد در مشهد در ابتدا بيماران را پذيرش مي كند. گام بعدي، معاينه بيمار توسط پزشك است. در اين مرحله، وضعيت سلامتي و سوابق پزشكي فرد مورد بررسي قرار مي گيرد. در صورت لزوم، آزمايش هايي مانند تست خون، آزمايش قند خون، تست سلامت قلب و ريه ها تجويز مي گردد. سپس بيمار وارد مرحله سم زدايي مي شود. در اين مرحله، فرد را در يك محيط مناسب همراه با امكانات، قرنطينه مي كنند. در طول اين دوره، بيمار تحت نظر پزشك قرار دارد. براي پيشگيري از اوردوز و تشنج بيماران، از داروها و مواد آرامبخش استفاده مي كنند. قرنطينه فرد باعث مي شود تا بخش زيادي از مواد مصرفي بيمار از بدن وي خارج شود.
مهم ترين مرحله ترك اعتياد در بهترين كمپ ترك اعتياد در مشهد، جلسات مشاوره و درمان روانشناختي مي باشد. اين جلسات نقش مهمي در بازيابي روح و روان بيمار ايفا مي كنند. اين دوره 3-2 هفته طول مي كشد و برنامه هاي مختلفي مانند ديدار با خانواده، بازي هاي گروهي، ورزشي و تفريحي در اين دوره در نظر گرفته مي شود. مرحله بعدي، مشاوره خانواده است. در اين جلسات، نحوه ارتباط و رفتار با بيمار را به اعضاي خانواده آموزش مي دهند. اين جلسات به خانواده ها كمك مي كند تا بعد از ترخيص بيمار، رفتار درستي با بيمار داشته باشند. يكي از خدمات بهترين كمپ ترك اعتياد در مشهد، پيگيري وضعيت بيمار پس از ترخيص است. اين كمپ به بيماران توصيه مي كند تا بعد از بهبودي هم در جلسات آموزشي و روانشناسي شركت نمايند و ارتباط خود را با مددكاران كمپ قطع نكنند.

بهترين كمپ ترك اعتياد در مشهد

كمپ ترك اعتياد خوب در مشهد
كمپ ترك اعتياد خوب در مشهد از يك تيم حرفه اي براي ارائه خدمات استفاده مي كند. كادر درمان اين مجموعه، افرادي هستند كه علاوه بر مهارت، به كار خود علاقه دارند. آنها تلاش مي كنند تا خدمات با كيفيتي را به بيماران ارائه دهند. تيم درمان معتقد است كه معتاد يك بيمار است و مرتكب جرمي نشده است. آنها با اين ديدگاه، روند درمان را پيگيري مي كنند. از ديگر ويژگي هاي كمپ ترك اعتياد خوب در مشهد، امكانات مناسب اين كمپ، محيط آرام، رفتار دوستانه، برگزاري جلسات آموزشي و ... را مي توان نام برد.

كمپ ترك اعتياد خصوصي در مشهد
كمپ ترك اعتياد خصوصي در مشهد مجوز فعاليت خود را از سازمان بهزيستي دريافت كرده است. اين مركز، براي بهبود وضعيت سلامت جسم و روان بيماران از روش هاي متنوعي استفاده مي كند. امكانات موجود در اين مركز، بيشتر از مراكز ترك اعتياد دولتي است. اين امر باعث مي شود تا مددجويان، دوران ترك اعتياد را آسان تر سپري كنند. كمپ ترك اعتياد خصوصي در مشهد براي ارزيابي اعتياد بيمار، به مشكلات، مسائل اساسي و تجربيات گذشته و روابط خانوادگي او توجه مي كند. در اين مركز، براي هر بيمار يك روش درماني خاص در نظر گرفته مي شود. پزشكان، مراحل درماني هر بيمار و روند بهبودي وي را پيگيري مي كنند و روش هاي مقابله با استرس را به وي آموزش مي دهند. كمپ ترك اعتياد خصوصي در مشهد امكانات مختلفي مانند فضاي سبز، استخر، سالن بدنسازي و اتاق جداگانه براي بيمار در نظر مي گيرد. علاوه بر اين خدمات متنوعي مانند خدمات روانپزشكي، علوم اعصاب، سم زدايي سريع، كارگاه هاي آموزشي و ... را به وي ارائه مي دهد.

كمپ ترك اعتياد خصوصي در مشهد

كمپ ترك اعتياد vip در مشهد
كمپ ترك اعتياد vip در مشهد امكانات ويژه اي دارد. از جمله اين امكانات مي توان به كافي شاپ، اتاق vip، بازي هاي رايانه اي، سالن هاي تفريحي و بدنسازي، استخر، جكوزي، سونا و ... اشاره كرد. اين امكانات، سختي دوران ترك اعتياد را كاهش مي دهند. فرد بيمار با استفاده از اين امكانات مي تواند در يك محيط آرام و مجهز، دوران درمان خود را بگذراند. كمپ ترك اعتياد vip در مشهد در كنار خدمات درماني، آموزشي، تفريحي و امكانات پزشكي، به صورت منظم به بررسي وضعيت سلامت جسم و روح بيماران مي پردازد. بايد توجه داشت كه امكانات و خدمات كمپ هاي ترك اعتياد vip با هم متفاوت هستند.

كمپ ترك اعتياد vip در مشهد

مركز ترك اعتياد در مشهد
مركز ترك اعتياد در مشهد از روش هاي مختلفي براي درمان بيماران استفاده مي كند. پزشكان اين مركز، با توجه به نوع و ميزان مصرف و شدت اعتياد فرد، روش خاصي را براي درمان وي در نظر مي گيرند. برخي از اين روش ها شامل روش يابويي، ترك سنتي، ترك با متادون و روش سم زدايي مي شوند. در اين مركز، پس از بررسي وضعيت سلامتي بيمار، روش درمان را انتخاب مي كنند. روش يابويي يك روش ترك اعتياد ناگهاني است كه در مدت كوتاهي انجام مي شود. به اين صورت كه مواد مخدر يا محرك را به صورت يك روزه ترك مي كنند. در ساير روش ها، ترك اعتياد از طريق كاهش تدريجي يا جايگزين كردن ماده ي ديگري صورت مي گيرد. در روش سنتي، ترك اعتياد به تدريج اتفاق مي افتد. اين روند ادامه مي يابد تا به صفر برسد. تمركز اصلي در اين روش، بر رعايت اصول دوره ترك و افزايش ندادن دوز روزانه مي باشد. اگر در طول دوره درمان به روش سنتي، يك روانشناس همراه بيمار باشد، نتايج مطلوبي به دست مي آيد. يكي ديگر از روش هاي مورد استفاده در مركز ترك اعتياد در مشهد، روش ترك با استفاده از متادون است. در اين روش، متادون جايگزين مواد مي شود. اين كار با هدف كاهش آسيب به بيمار صورت مي گيرد. با اين روش، مي توانند عوارض و خطرات ناشي از متادون را كنترل نمايند و سختي خماري و علائم ترك را كاهش دهند. گاهي اوقات از موادي مانند ترامادول و بوپرنورفين استفاده مي كنند. البته بايد توجه داشت كه مصرف اين مواد بايد تحت نظر پزشك باشد. در صورت مصرف خودسرانه مي تواند منجر به اعتياد در فرد شود. روش ديگري كه براي مصرف كنندگان با دوز بالا، به كار مي رود، سم زدايي است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۴۳:۴۲ توسط:admin موضوع: نظرات (0)